6. fejezet

Megkezdődött a tavaszi félév és ezzel a tanfolyamom is. A kurzus mellett elkezdtem felépíteni a lakberendezési portfóliómat is. A legbonyolultabbal kezdtem (mivel mással, ugye): a konyhával. Örömmel veszem a kritikát, ha van! Itt találjátok!

Ott hagytam abba januárban, hogy tűzöm a takarót. Először előtűztem az egészet, miközben varrom, ne csússzanak el a rétegek. Ha lenne ekkora asztalom és mindig asztalnál dolgoznék, talán nem töltenék ezzel a művelettel napokat... De fotelben varrok, kénytelen vagyok. 


A színe.
Az alsó szegélyezését elrontottam, beráncoltam varrás közben.
A széle hozzávarrásakor már elkezdtem korrigálni, tűzéskor letűzöm majd.
A középső rész színezésével nem vagyok maradéktalanul elégedett, 
eredetileg is foltokban szerettem volna megcsinálni (mint a közepe, mellette balra 
a s.zöld folt, valamint az alján a félkör)
de menet közben elkapott a rend iránti vágyakozás. 

A fonáka.
Ezt is maradékokból állítottam össze, nekem nagyon tetszik így. 
Főleg, hogy a hátlapozásra vásárolt tíz méter fehér anyagomból 
már csak 50-60 centis csíkok vannak.
Az ötletgazda Amanda Jean, aki sajnos nyugalomba vonult, de szerencsénkre a blogját: http://crazymomquilts.blogspot.com/ meghagyta az utókornak!


A virág motívumokat spirálisan tűzöm össze, a tűzésterv alapján MiniZ a cikcakkban, ferdén futó változatot választotta, így az lesz. Körülbelül a cikcakk tűzés felénél járok. Nagy színes öltéseket választottam, a virágoknál a szivárványokban eggyel-kettővel arrébb levő színekkel. Mióta heti több órát tanulással töltök, lassabban haladok; egyrészt a kevesebb idő, másrészt a koncentrálás miatt.

A spirálokhoz sablont készítettem. Keményebb irattartó mappából szoktam sablont vágni.
 A hajlékonyak nem alkalmasak erre!

Tervrajz.
Bár a takarón nem ennyire sűrű; nagyjából 3 centikre varrom a legszélesebb pontokon, 
kivéve a nem olyan fontos helyeken (ahol nem a hatszögek vannak.)

E mellett eljött a farsang ideje. Az iskolában állatokat kellett megszemélyesíteni és a cica, denevér, leopárd jelmezek helyett (ami van itthon alapból), eleinte a róka tűnt befutónak, majd az utolsó hetekben a bárány lett az. Fekete lábú, fekete fülű. 

Mint ő.
(Forrás)

A jelmezkészítés menete.
(Forrás)

A közös művünk.
Egy olyan pólót használtunk, amit a lányom nem szeret. 
Mivel mintás volt, jó sűrűn ragasztottuk rá a vattát és a 
végén átnéztük, nem maradjon ki semmi.
Ugyan a póló sem, a vatta sem volt nehéz, 
a ragasztó miatt az lett!
még egy fekete leggings, egy fekete póló, egy hajráfra ráhúzott
polifóm-fül, egy szemceruza és kész is a barika.

A kitörni készülő tavasz miatt a vastag téli sapka helyett kötöttem zsenília  fonallal egy új sapkát a gyerekemnek. Képet nem mellékelek; bárcsak "rendes" fonalat használhatnék, de ez nem szúrja.

Végül lányom rajzával búcsúzom.

A szennyezéstől szenvedő Föld küldi a szép tiszta és boldog Földnek.