9. fejezet

 A telefontokom annyira rossz állapotban volt már és olyan régi*, hogy már venni nem tudok újat, hogy készítettem egy újat. A meglévő tok béléséről lefejtettem a műbőrt. 

A kapott béléseket körberajzoltam egy kemény könyvkötő katronon, rajzoltam hozzá egy gerincet és kivágtam. Mivel a karton szürke, ezért fehér műszaki rajzlappal bevontam, ráfordítottam a szélekre és a hátoldalon is leragasztottam egy körülbelül fél centis sávban. 

Ezután fogtam a szalvétagyűjteményem és kiválasztottam néhány nekem tetsző szalvétát és a lányom és a barátnői segítségével kiválasztottunk a nyerő darabot. Ezt ráragasztottam szalvétatechnikával, majd száradás után még egyszer lelakkoztam.

A belsejére szereltem egy gumipántot úgy, hogy körbetekerve le tudja zárni a tokot és az elején kívül felvarrtam egy gombot.

Ezután továbbra is PVA ragasztóval a belső borítót is beragasztottam, de ezt már nem lakkoztam le, hanem egyszerűen könyvekkel lenyomattam. 

Ezután technokollal beragasztottam a régi tokból megtartott szilikon tokot. Remélem jól választottam ragasztót és nem fog az első adandó alkalommal szétesni.

Tadamm!

Többen kérdezték azóta, milyen könyvecskét olvasgatok. 

A gyerekemnek farsangja volt, ahol mesterséget kellett választania jelmezhez (A farsangi jelmez az adott évfolyamokban kapcsolódik az éves témához. Ezek harmadikban a mesterségek.) és favágó akart lenni. A családi kupaktanács szerint egy favágó farmerben és kockás ingben van, így megpróbáltunk tehát egy kockás inget venni, azonban kudarcot vallottunk, végül egy kisméretű, női hálóinget választottunk ki, nagykockás bordóban. Úgyhogy levágtam az alját és eltisztáztam. Mine-craft-os balta lesz a szerszám hozzá.

A kalap iskolai,
a rönköt a szomszédból hoztuk.
A gumicsizmát nem vitte.

És kirándultunk is! Szögliget.

Szádvári kilátás

Vége

Az ott a Magas-Tátra

Új lépcső
Volt szerencsénk a lépcsőépítőkkel is beszélgetni.

Ha már itt voltunk, néhány képet készítettem a szögligeti parasztházakról

Építőanyag és szerkezet

Temészetesen a faragás minden házon más- és más

A ház megnövelése: duplázás. Oldalra, felülre.

És bekötöttem a bekötnivalókat, digitalizáltattam, kinyomtattattam a kinyomtatnivalókat, mert holnap leadom a vizsga dolgozatomat! Még bő 3,5 hét a vizsgáig! Drukkoljatok!

Már "csak" tanulnom kell egy kicsit.

Az első évközi munkám.
Adott tudásunkhoz kaptuk a feladatot: leírják a családot, az igényeiket (nem túl részletesen),
egy tervrajzot és meghatározzák mit kell elkészíteni hozzá.

A második évközi munka.
Ezt csak összefűztem, a könyvkötés 3-3 lap összeragasztása volt a borítóknak.

A lakberendezési vizsgamunkám

A rajz portfólióm "igazi" color-wheellel

Innen

idáig

Még van mit gyakorolnom, hogy ne a kihúzás után vegyem észre a hibákat...

Na és olvashattok máshol is: a honlapom, a konyha blogom, a fenntartható lakberendezés blogom! Hetente posztolok rájuk.

*Nem tudom eldönteni, hogy milyen új telefont vegyek. Okosat? Butát? A szokásaimat jelentősen lerombolta az okostelefon(on hírolvasás és a közösségi médiában elmerülés), míg vannak hasznos dolgok is: fényképezés, videózás, naptár, egyéb applikációk, a net bárhol és bármikor (pl banki tranzakciók, levelezés kezelése, stb.) Továbbá a telefonomban cserélhető az akkumulátor, így aztán már a 4. darabot gyűröm. Az egyetlen gond, hogy teljesen elavult már és nem tudok vele szuper új applikációkat letölteni, mint néhány lakberendezői. És ez hátrány. Főleg, hogy rajzolni sokkal tovább tart, mint egy applikációban létrehozni és berendezni egy teret.