12. fejezet


A múlt havi képem után...

Pár hónapja halogatom az életmódváltást, mert elértem abba a korba, amikor radikálisan változtatnom kell a szokásaimon, ha egészségesen szeretnék megöregedni. De nagyon nehéz kényeztető ételekről lemondani, nagyon nehéz odafigyelni az elegendő mozgásra, satöbbi, satöbbi - biztos mindenki ismeri ezt. De végül is összekaptam magam, összehoztam egy olyan diétát, amit szeretek és nem annyira nehéz követni. Még vannak problémák: ha nem itthon vagyunk, borzasztó nehéz összehozni tarthatóra, és voltak olyan napok, amikor lehetetlen - pl. gyereknapkor. Valamint a farkaséhség. Nekem ez szokatlan volt eddig, mert tűrhetően kezeltem, de mostanában tényleg van olyan nap, amikor a vasszöget is megenném... Attól tartok, hogy emiatt híznak el a nők így 50 környékén. Végül is most lazán belül van a súlyom a normál BMI tartományban, de nem optimális és igen messze van a vágyott álomsúlytól. Sajnos, a mozgást sem egyszerű beillesztenem a napjaimba, bár alapjáraton viszonylag sokat gyaloglok. Szerencsére, az elefántboka és az a borzasztó püffedtség elmúlt - attól tartok, hogy a tanulással, vizsgadrukkal jelentkező stressz okozhatta. 

Most a cégem beindítása van alapvetően napirenden. Végre bejegyezték: Filo Interior Bt a neve. A cégügyek intézése manapság nem annyira bonyolult. Az államnak a cégbíróság alapból jelzi, csak pár átjelentkezést kellett beadnom, adóbevallást, viszont a bank lassan rémálom. Már két hete várom, hogy történjék valami, de várhatom... Sajnos nem tudok semmit sem venni (pl domain-nevet...), mert nem férek hozzá a számlához. Ez pedig olyasmi, amit nem lehet kp fizetni... (Lehetne, a saját számlámról fizethetnék, és úgy elszámolnám, de khm... Örülnék, ha nem ezt kellene csinálnom...)

De hadd reklámozzak!

Úgy döntöttem, folytatom a Rózsaszín pöttyök blogomat. Egyrészt mert szeretem, másrészt mert most már esetleg pénzt is szeretnék vele keresni. https://rozsaszinpotyok.blogspot.com/. Mivel egy hónapja sikerült törölnöm, de megvolt a mentése és időközben kiderült, hogy a google már nem engedi vissza a törölt blogok nevét... Ezért egy "ty"-vel. És, ha már így alakult, átnézem a régi posztokat és csak a szerdai poszt új. Remélem, júliusra végzek és a tervek szerint haladhatok.
Már írtam két lakberendezéssel foglalkozó blogot: a https://filokonyha.blogspot.com/-t és a https://filofenntarthatolak.blogspot.com/-t. Előbbi segíthet a konyhatervezés csínját-bínját megtanulni, utóbbi szívügyem a fenntarthatóság design elemeit részletezi. Mind a kettőt jó szívvel ajánlom. 
Tavaly, mikor a tanfolyam felénél járhattam, elindítottam a személyes honlapomat: https://csatloserzsebet.com/-ot. Ezen vezetgettem egy blogot is. Most úgy döntöttem, hogy pénzügyi, háztartásvezetési tanácsokkal fogom folytatni. A fókuszcsoportom a nők, elsősorban női szemszögből fogalmazom meg a mondanivalót és nőknek adok tanácsot - mi egyszerűen máshogy állunk a pénzügyekhez és úgy gondolom, hogy nem baj, ha kicsit többet tudunk róla, mint anyáink, nagyanyáink. Van egy csomó tervező már most is a blogon, még több várható!
És végül a FILO Interiornak is van honlapja: https://filointerior.wordpress.com/. Egyelőre a wordpress-en működik, ingyen - de amint tudok fizetni, .hu-s kiterjesztést kap és ráncfelvarrást. Nagyon sok témakört vezetek, havonta fél-4 cikk jelenik meg 1-1 témával. 

Hírleveleket is szeretnék indítani, és természetesen online is lehet majd vásárolni a szolgáltatásaimból (ezek is gombnyomásra várnak...), sőt önkéntes támogatókat is szeretettel várok. Úgyhogy ha valaha is mondott neked valamit 1-1 cikkem, itt lesz a lehetőség!

Ezeken túl úgy döntöttem, hogy egy igazi mamabarlangot fogok létrehozni a most még lomtár-iroda-könyvtár-vendégszoba funkciót is ellátó szobánkból. Azzal kezdem, hogy lefestettem a Mucha-kollekcióm képkereteit. Temperát használok, mert tulajdonképpen azt le lehet mosni vízzel, ha mégiscsak az eredeti keretek kellenének.


Készülnek a huzatok. A szobámban tartok egy széket, hogy tudjunk "próbálni". A fonákoldal van kifelé, össze tudom tűzni a továbbiakhoz, illetve kontúrt is nagyon könnyű így húzni.


Nekiláttam az előkertnek. Talán emlékszel, fehér kerítésre vágytam, rózsaszín-lila kombinációjú virágokkal.


Ez már kész, a kiskapunál tartok. A betonalapot is szeretném kijavítani, mielőtt a rózsát rávezetném, illetve vennék még pár rambler-rózsát, lila futónövényt. 

De nem csak az előkerttel foglalkozunk!

Virágzik az akác és a bodzáink, szörpöket készítek. A kukucskaszörp-receptje.
A rózsaszínű virágból is készítek. A lilaakác, whisteria másik faj!

Zöldségesünk. Nem minden kelt jól és hatalmas különbségek vannak az egyes
 vetőmag-gyártók között, meg a vetési módszer sem mindig volt tökéletes, 
a lányom osztályát hívtuk meg tavasszal kertészkedni és volt, aki a sárgarépát
úgy vetette, mint a búzát... 
N.b.: az én negyedem kelt a legrosszabbul... Bevállaltam a legrégebbi magokat.
Mostanában a salátát úgy "vásárolom", hogy kimegyek a kertbe egy tállal és
pár tő zsenge salátát leszedek, és kiegyelem a sárgarépát.
A pár száras répa tökéletes zöld salátának

Lassan virágzik a krumpli. Teljesen egészséges!

Csemege kukorica+bab+tök = a három nővér, ahogy az
amerikai őslakosok nevezték őket. Segítik egymás növekedését.
A gyomokat én nem írtom, inkább használom. Most tettem az eper alá 
az ágyásokból, ne verje bele a földbe a szép nagy szemeket az eső!

Ő ki van zárva (elvileg...)
(Még sok a teendőnk, az jól látszik...)

A két lőkötő.

A fűben nyíló margarétákkal búcsúzom.
A viszont látásra!